fbpx

Felhasználóbarát felületek tervezése

Tanfolyam kódja:
MFFF1
Tanfolyam hossza:
24 tanóra, 3 egymást követő munkanap, napi 8 tanóra, 9.00-16.30
Ára:
129 500 Ft + Áfa
Akciók:

Online kedvezmény

Anyák napja egész évben

Rövid ismertetés:

A tanfolyamon a hallgatók elsajátíthatják a modern, felhasználóbarát felületek készítését. Többféle programnyelvet érintünk és számtalan gyakorlati példán keresztül tanulják meg a hallgatók, hogy milyenek a jó és rossz felhasználói felületek.

Előfeltételek:

Nincs

Kiknek ajánljuk?

Azon szoftverfejlesztőknek, akik munkájuk során felhasználói felületeket is terveznek és készítenek.

Képzés nyelve:
Magyar
Részletes leírás:

Gyakori probléma az alkalmazásokkal, hogy felhasználói felületük nem kényelmes, körülményes, lassú vagy áttekinthetetlen. Egy igazán jó felhasználói felületet azzal is lehet jellemezni, hogy bárki, aki jártas azon a területen, amivel az alkalmazás foglalkozik, felhasználói kézikönyv nélkül, első találkozásra el tudja végezni a megvalósított feladatok nagy részét.

Tapasztalataink szerint a programozók nem kapnak megfelelő képzést ergonómikus felhasználói felületek készítésére, de általában nem is érzik szükségét ennek. Ezért gyakran olyan alkalmazások születnek, amelyek funkcionálisan ellátják ugyan a specifikáció szerinti feladatot, de a felhasználók a pokolba kívánják és úgy érzik, hogy csak megnehezítik az életüket. A fejlesztőkben könnyen kialakul az a védekezési mechanizmus, hogy a felhasználók nem értenek a számítógépekhez, lassan fogják fel az alkalmazás működését és ezért nem tudják megfelelően elsajátítani a kezelését.

Nagyon fontos figyelembe venni, hogy milyen célra és milyen célcsoportnak készítik az alkalmazást. Nyilvánvalóan teljesen más elveknek kell megfelelni egy bolti POS rendszer és egy vezetői információs rendszer esetén. A tanfolyamon végigvesszük a tipikus alkalmazások jellemzőit.

Ezen a tanfolyamon megtanulhatják a hallgatók mindazokat a tudnivalókat, amelyek ahhoz kellenek, hogy ilyen hibákat ne kövessenek el. Szó lesz a szoftver ergonómia tudomány elméleti alapjairól is, emellett a tanfolyamon sor kerül több "állatorvosi ló" bemutatására és a hallgatók gyakorlati feladat során sajátítják el a szükséges tudást.

Igény szerint a tanfolyam tematikájából egyedi tananyagot készítünk, kifejezetten a megrendelő által használt technológiákra és platformokra koncentrálva. Lehetőség van továbbá közös felhasználói felület tervezésre a megrendelő saját projektjei alapján.

Tematika: 

1. A SZOFTVER ERGONÓMIA ELMÉLETI HÁTTERE ÉS SZABÁLYOZÁSA

1.1. A szoftver ergonómia alapjai
1.2. Megterhelés szoftverek használatakor
1.3. Szoftver ergonómiai alapelvek
1.4. Jogszabályok és szabványok

 

2. SZOFTVERTERVEZÉST SEGÍTŐ MÓDSZEREK

2.1. A felhasználó bevonása a szoftvertervezésbe
2.2. Használhatósági tesztelés
2.3. Eszközök használhatósági tesztelésre

 

3. VASTAG KLIENS ALKALMAZÁSOK

3.1. Vastag kliens fogalma
3.2. Ablakozási technikák
3.3. Ablakok kezelése
3.4. Menük, eszköztárak és státuszsor
3.5. Passzív képernyőelemek
3.6. Gombok
3.7. Beviteli mezők
3.8. Táblázatok
3.9. Fa struktúrák
3.10. Jelentések és nyomtatási képek
3.11. Súgó és egyéb segítségek

 

4. VÉKONY KLIENS ALKALMAZÁSOK

4.1. HTML alapú kliensek
4.2. Általános alapelvek
4.3. Navigáció és oldalak felépítése
4.4. HTML beviteli mezők
4.5. HTML táblázatok
4.6. Egyéb köztes technológiák

 

5. SPECIÁLIS ALKALMAZÁSOK

5.1. POS rendszerek
5.2. Mobil, tablet és egyéb kéziszámítógép rendszerek
5.3. Általános irányelvek mobil alkalmazások fejlesztéséhez
5.4. Unified Testing Initiative ajánlások
5.5. A mobil és tablet rendszerek specialitásai
5.5.1. Ablakok
5.5.2, Szövegek és címkék
5.5.3. Gépelés érintőképernyőn (swype)
5.5.4. Érintés típusok
5.5.5. Beviteli mezők
5.5.6. Menüpontok és gombok
5.5.7. Infografikák
5.5.8. Fókusz
5.5.9. Görgetések, lapozások
5.5.10. Vászon stratégia (Windows Phone)

 

6. ALKALMAZÁSOK KÜLSEJE

6.1. Jellemző méretek és felbontások (device indepent pixels)
6.2. Színek
6.3. Skin

 

7. ESZKÖZÖK FELHASZNÁLÓI FELÜLET TERVEZÉSÉRE

7.1. Az eszközök bemutatása
Vissza


Hasonló tanfolyamok listája:

A tanfolyam célja a hatékony érdekérvényesítő kommunikáció képességének fejlesztése. A képzésen kiemelt figyelmet fordítunk az értő figyelem, a hatékony kérdések és az érdekérvényesítő kifejezésmód fejlesztésére. A verbális kommunikáción túl a résztvevők megismerkedhetnek a testbeszéd témakörével is.

Az asszertív kommunikációs tréningen a résztvevők megtanulják felismerni a nem asszertív kommunikációs stílusokat, legyen az agresszív, passzív, vagy ezek kombinációja, és megtanulják azt, hogy hogyan tudnak ezekre, a célnak megfelelően reagálni. Ezen kívül a kurzus egy önismereti utazás is, hisz a nem hatékony kommunikáció mögött gyakran tanult minták állnak, amiket érdemes tudatosítani és ezt követően megváltoztatni. Ez a 2 nap erre is lehetőséget kínál.

A tanfolyam célja az időgazdálkodás alapjainak megismerése, különböző technikák bemutatása és elsajátítása. A hallgatók bevezetést kapnak a strukturált idő- és feladatkezelés elméleti hátterébe és megismerkednek a széles körben használt szoftverek (pl. Microsoft Office Outlook, ToDoist, online naptár alkalmazások és feladatkezelők) gyakorlati alkalmazásában rejlő lehetőségekkel feladataik tudatos menedzseléséhez.

Az IT Business Analyst akadémia az olyan szoftverfejlesztés üzleti oldala iránt érdeklődőknek szól, akik olyan - akár hétvégi - kurzusokon szeretnének piacképes IT ismeretekre szert tenni, mely 2-3 hónap alatt felkészíti őket a gyakorlati munkavégzésre és a nemzetközi vizsgára. A program átfogó alapismeretekkel és gyakorlatban használható ismeretanyaggal ruházza fel a résztvevőket. A kurzus elvégzése után a diákok képesek lesznek egy szoftverbevezetési projekt üzleti és informatikai igényfelmérésre, folyamatok alapszintű optimalizálására, illetve az ehhez kapcsolódó dokumentációs és adatelemzési feladatok ellátására. 

Gyakorlatias képzésünkön a hallgatók egy mintapéldán keresztül sajátítják el az üzleti elemzők feladatait. Végigkísérünk egy projektet a követelmények feltárásától a teljes dokumentálásig és a már élő követelmények menedzsmentjéig.

A workshop célja a történetmesélés üzleti környezetben való felhasználásának elsajátítása. 

Miért hasznos készség a történetmesélés üzleti környezetben? Evolúciósan fogékonyak vagyunk a történetekre.Az emberiség évezredeken át történeteken keresztül osztotta meg tapasztalatait egymással. A legszárazabb adatokat is érdekessé teheti, ha történetbe vannak ágyazva. A történetek erejét felhasználva könnyebben tudjuk motiválni a munkatársakat, meggyőzni a partnereket, és érvelni saját álláspontunk mellett.  

Egy prezentáció történetek nélkül félkarú óriás. Természetesen nem tündérmeséket kell kreálnunk ahhoz, hogy a száraz tényeket emészthetővé, élvezhetővé tegyük. A workshop végére nemcsak azt sajátítják el a résztvevők, hogyan meséljenek igazán élvezetesen, de azt is, hogy mikor milyen történeteket érdemes választani, és azok hogyan tudják a mondanivalót magával ragadóvá, emlékezetessé tenni.

Tanfolyam naptár

H K Sze Cs P Szo V
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Tanfolyam időpontok

Első oktatási nap:

2020-05-04  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-04-23
Akciók:

Első oktatási nap:

2020-10-26  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-10-15
Akciók:

Ha egyik időpont sem felel meg neked, de érdekel a tanfolyam, kérünk, hogy add le jelentkezésedet időpont nélkül! Új időpont felvételekor értesíteni fogunk.


Amennyiben munkatársaiddal zárt csoportos képzésen veszel részt és kaptál a tanfolyam időpont kódot, itt tudod leadni jelentkezésedet


Jelentkezésedet leadhatod a kitöltött jelentkezési lap visszaküldésével is