fbpx

Folyamatautomatizálás Power Automate segítségével

Nálatok is felmerülnek a következő problémák cégen belül?

  • Nem elég hatékonyak a jóváhagyási folyamatok? Lassan, problémásan haladtok előre több körön keresztül? Még mindig papíralapon történik az engedélyezés?
  • Az együtt dolgozó területek kapcsolatai nem elég rugalmasak? Folyamataik vontatottak és körülményesek?
  • Problémás az adathozzáférés az arra jogosultak számára? Csak az IT éri el az adatbázisokat? Bonyolult hozzájutni a munkavégzéshez szükséges információkhoz?
  • Problémát jelent a cég adatainak elérése? Megszakad a VPN? Nem lehet mobilon, egy app segítségével elérni a fontosabb adatokat? Nem lehet mobilról kényelmesen adatokat küldeni az adatbázisba?
  • A közös dokumentumok elérhetőségei, a verziók követése nem standardizált?
  • A problémák feltárása lassú lefolyású? Nincs mindenki képben a legfontosabb gócpontokkal? Sok az „évek óta probléma, de nem tudjuk, hogyan oldjuk meg”?

 

Ezekre a problémákra tud megoldást nyújtani a Microsoft Power Automate, amely a Microsoft Power Platform része. A Power Automate egy Office365 szolgáltatásokat is felhasználó online munkafolyamat-szolgáltatás, amellyel a vállalat automatizálhatja műveleteit, ezzel sok időt és energiát megspórolva.

 

 A Power Automate főbb előnyei

  • Gyors lefolyású jóváhagyási folyamatok
  • Eredményes közös munka akár több területtel is
  • Hatékony feladatkiosztás, utánkövetés
  • Adminisztrációs folyamatok minimalizálása
  • Jogosultsági feladatok egyszerűsítése
  • Standardizált változás követés
  • Gyors probléma feltárás és megoldás
  • Mobilon elérhető termelési adatok, kimutatások
  • Mobilról tölthető céges adatbázisok

 

 

 

Hogyan működik?

A Power Automate egy online felület segítségével működik, mely az Office csomag része. Mivel minden adat, dokumentum a OneDrive segítségével elérhető, így ez az alapja a folyamatainknak is. A dokumentumokhoz történő hozzáférést jogosultsághoz köthetjük, ami szintén az online felületen található, így a változásokat azonnal meg is tapasztaljuk. Minimális programozói ismeretekkel, egyszerű „fogd és vidd mozdulatokat” használva automatizmusokat építhetünk.

 

Power Automate folyamatok a gyakorlatban

  • Egy adott címzettől/csoporttól érkezett levél mellékletének mentése egy meghatározott könyvtárba, akár Outlook fiók kezelőbe érkezik, akár Gmail címünk van.
  • Levél automatikus küldése, ha teljesül egy feltétel egy adatbázis soraira.
  • Feladat létrehozása a Plannerben, ha új kitöltés érkezik Microsoft Formsban, valamint üzenet küldése a saját csapatnak Microsoft Teamsben.
  • Űrlap feldolgozásának jelzése e-mailben és elem létrehozása SharePointban.
  • Dokumentumok automatikus áthelyezése SharePoint tárak között a dokumentum jellemzőinek megváltozása esetén.
  • Azure DevOps feladat létrehozása, ha olyan e-mail érkezik, amelynek a tárgyában szerepel a „hiba” szó.
  • Új szállító felvételi folyamatának indítása egy űrlappal és egy jóváhagyási folyamattal.
  • Az Azure AD-csoport rendszeres szinkronizálása egy Office 365-csoporttal.
  • Jóváhagyási kérelem küldése, amikor megrendelést hoznak létre a Microsoft Dynamics 365 Business Centralban. Jóváhagyás esetén a rendszer engedélyezi további műveletek végrehajtását az adott beszerzési dokumentumon.
  • Hangulatelemzés futtatása a tweeteken, majd az eredmények leküldése egy Power BI-adatkészletbe.

 

Kérjétek folyamatautomatizálási szolgáltatásunkat! Lehetőséget biztosítunk akár a teljes feltérképezésre, akár az automatizálás kialakítására.

  • Feltérképezzük a jelenlegi folyamatokat (jóváhagyási eljárások, adatok/dokumentumok frissítése, gyártás/jelentkezők nyomon követése, …).
  • Rendszerezzük az egyes műveletekhez tartozó adatokat (Forms, Excel, Word, Outlook, Planner, stb.). Ügyelni kell arra, hogy a folyamatosan érkező adatokat egyszerűen tudjuk tárolni, azok könnyen hozzáférhetőek legyenek, és szükség esetén legyen lehetőség a módosításukra (SharePoint, Dataverse, Power BI stb).
  • Igény esetén javaslatot teszünk a folyamatok átalakítására.
  • Kialakítjuk az eljárásrendek alapját képező OneDrive-ot.
  • Eredményekkel szembeni elvárások meghatározása: jóváhagyási folyamat, gyártási adatok, kimutatás/összesítés/statisztika készítés, szcenáriók, KPI-ok számolása/változása.
  • Kialakítjuk az automatizmusokat a PowerAutomate-tel.
  • Segítünk a bevezetésben, oktatást tartunk a folyamat résztvevőinek.
  • Karbantartjuk, szükség esetén változtatjuk a használatba vett automatizált folyamatokat.

 

Ajánljuk figyelmedbe ebben a témában Microsoft Power Platform (Power Apps, Power Automate) tanfolyamunkat!

 

    Kérj díjmentes konzultációt!
    Töltsd ki az alábbi formot és igényelj Te is
    ingyenes felmérést szakértő kollégáinkkal!

     

    Lépj kapcsolatba velünk:

    Nagy Péter
    vállalati tanácsadás

    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
    +36-1-800-9892

    Egedi Eszter
    értékesítési menedzser

    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
    +36-1-288-0179